Wednesday, August 4, 2010

A lovely trip to PK...

ari ni,,aku g pusat kesihatan (PK),.kawan aku m*** yg tlg anta kan..aku demam dh masuk ari ke3,so terpakse la pegi gak sb demam ni makin teruk..first time g PK, x tau cane PK ni beroperasi..nk amik no kt mane, nk tgu kt mane..nasib baik la dr n misi kt sane baik2 sume, xde la terkontang kanting aku sorang diri..

tgu dlm 15minit, dh smpai giliran aku jmpe doktor..doktor pompuan..kecewa d situ yer..haha..die cek suhu bdn n tekanan darah..
Dr ckp suhu bdn aku tgi, even die pn terkejut..lupe plak nk tye bpe suhu bdn aku tdi..so, Dr tu suh aku masuk wad sementara kt PK tu,..aku pn pegi la kt wad tu,,..

ok,,first misi tu suh aku g MANDI..hurm? aku plik+ajaib dh..die ckp kena g mandi dlu sb aku demam panas,,..walaupun aku dh mandi b4 pegi PK tu,terpakse la mandi skali lg..die ade sediakan towel tuk aku..pastu misi td gak amik darah aku, n letak jarum tuk masuk air..aku kena masuk air 2 beg..yg kite panggil air tu sbnrnyer sodium chloride..hehehe..sakit jgk time mula2 die cucuk tu,,huhu...

ni gmbr sodium chloride tu..500ml setiap satu..dua botol ke dua beg?

dk kt wad d PK tu betul2 rase cam dk kat hospital..huhu..aku masuk wad dlm kul12..nk tgu abis masuk air tu lmbt la gak..tgh hari,,misi ade bg nasi tuk lunch..hehe..memg rase dk dlm wad kt hospital btul la,..
lauk tuk lunch..kangkung goreng,daging black paper..buah tembikai, nasi putih n air kosong..hehe..sume tawar la..ke sb deria rase aku yg x rase pe2 sb demam..

so..dh abis masuk air dlm kul 3.15..DR cek skali lg suhu n tekanan darah,die ckp suhu bdn aku dh turun by..mula2 die igt aku kena denggi,tp bukan denggi..pastu kena g amik ubat kt kaunter farmasi..n DR tu bg aku mc 2 hari..Dr tu pesan suh minum air byk2..
bleh la rehat,,xyah g kelas..tp aku rase dh ok je..bleh kot kalo nk g kelas..
blek umah sewa,kawan aku n*** amik nga moto..thanks ya kawan2..:-)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...